Rotwild R.X275 Ultra

R.X275 Ultra

EXPRESVERZENDING!
GELD TERUG GARANTIE
TOEGEWIJDE KLANTENONDERSTEUNING
rotwild logo

R.X275 Ultra

€ 12.699,00 € 10.159,20
Beschikbaarheid:
Op voorraad

Rotwild R.X275 Ultra - De sporter

Jij maakt het verschil. Omdat je elke klim persoonlijk als uitdaging neemt. Je verlegt de grens een beetje bij elke afdaling. Dat kan met de R.X275. Wanneer de hindernissen komen, activeer je de boostknop. Het is de spil van de lichte trailfiets van Rotwild. Ontwikkeld om je permanente controle te geven over de eAssist. Dit is de motorondersteuning in de R.X275 voor jouw biologische ritme. Al het andere wordt geregeld door de speciaal geprogrammeerde motorbesturingssoftware. Deze zorgt voor de exacte balans tussen de prestaties van je lichaam en de eAssist. Je selecteert één keer je modus en houdt deze aan tijdens het rijden. De energie van maximaal 250 wattuur komt van de Integrated Power Unit (IPU). De accu is zo ontworpen dat hij optimaal in de onderbuis is geïntegreerd. Moderne 21.700 cellen maken het mogelijk om een lichte, compacte lay-out met nieuwe technologie te creëren. Het intelligente energieopslagsysteem levert precies de gespecificeerde hoeveelheid energie aan de motor. Dit maakt een nauwkeurige vermogensondersteuning voor verschillende rijsituaties mogelijk. De batterij weegt slechts 1.400 g.

Hoogtepunten:

  • Frame: Volledig Carbon, met de hand gemaakt, van koolstofvezels met hoge modulus
  • Voorvork: 130 mm veerweg / 110x15 mm / 44 mm offset
  • Schokdemper: 120 mm veerweg / 190x45 mm
  • Band (voor): 29x2.4 (755x62)
  • Band (achter): 29x2.4 (755x62)
  • Motor: TQ HPR 50 / 3 profielen / Boost-knop / tot 50 Nm koppel
  • Batterij: IPU275 / 250 Wh / Carbon / 4 A lader
Boost-knop

Boost-knop

We hebben de Boost-knop perfect op het stuur geplaatst en harmonisch in de kuip geïntegreerd. Druk er maximaal 30 seconden op en hij levert tot 300 watt extra vermogen. Voor de obstakels, om uit de bocht te sprinten, voor de klim op het parcours. Tot je het weer nodig hebt. De rest wordt continu geregeld door de eAssist.

Korte verplaatsing

Korte verplaatsing

De korte veerweg met 130 mm veerweg voor en 120 mm veerweg achter maakt het rijgedrag wendbaar en biedt grip op elke ondergrond. De nieuwe Linkage is licht, zeer compact en maakt indruk met een hoge stijfheid. We hebben de veerkarakteristiek van de achterdriehoek nauwkeurig berekend in simulaties en vergeleken met praktijktests.

Geïntegreerd scherm

Geïntegreerd scherm

We hebben het display uit het zicht gehaald. Het is geïntegreerd in het midden van de bovenbuis. Hier vind je de belangrijkste informatie en gegevens. Alle prestatie-instellingen worden gemaakt in de app voor je mobiele apparaat. Tijdens het rijden van modus veranderen op het stuur - dat is niet de manier om op je R.X275 te rijden.

Motor

Motor

HPR staat voor harmonic pin-ring gear. De afwezigheid van conventionele tandwielen en riemen bespaart gewicht en maakt een compact ontwerp rond de trapas mogelijk. Hij biedt maximaal 50 Nm koppel en weegt 1.850 g.

Koolstof met hoge modulus

Koolstof met hoge modulus

Het frame van de R.X275 is gemaakt van volledig Carbon van vezels met een hoge modulus. Het is met de hand gemaakt van ongeveer 580 stukken Carbon en weegt 1.893 g als onbewerkt frame. Dit biedt hogere stijfheidswaarden bij een absoluut geoptimaliseerd gewicht.

Achtervering

Achtervering

De achterdriehoek is stijf, maar tegelijkertijd zeer dynamisch. Door het gebruik van flexibele Carbon achtervorken kunnen we afzien van extra achtervorklagers en dus extra gewicht besparen. Met de 437mm achtervork creëren we compactheid in de achterdriehoek.

Geïntegreerde cockpit

Geïntegreerde cockpit

Stuur en stuurpen van de R.X275 smelten samen tot één strak geheel. We noemen dat de Rotwild Integrated Cockpit (RIC). Hij is volledig gemaakt van Carbon en is bijzonder licht. We verminderen klemmen, schroeven en verbindingen en bereiken maximale controle en krachtoverbrenging.

Rotwild R.X275 Ultra Geometrie

Geometrie

Framemaat
S
M
L
XL
A
Lengte zitbuis (mm)
400
430
460
490
B
Lengte bovenbuis* (mm)
590
622
649
677
C
Balhoofdbuislengte (mm)
110
110
130
140
D
Lengte achtervork (mm)
437
437
437
437
E
BB hoogte (mm)
337,5
337,5
337,5
337,5
F
BB-val (mm)
37,5
37,5
37,5
37,5
G
Balhoofdbuishoek (°)
66
66
66
66
H
Hoek zitbuis (°)
75,5
75,5
75,5
75,5
I
Bereik (mm)
430
460
485
510
J
Stapel (mm)
618
627
636
645
K
Wielbasis (mm)
1174
1207
1237
1266
L
Standover (mm)
738
738
738
738

Specificaties

Elektrisch systeem

Motor TQ HPR 50
Motor Type Central
Accu IPU275
Display TQ Center

Frame

Kader High Modulus Carbon

Schokken

Vork Fox 34 Float Factory Kashima
Achtervering Fox Float DPS Factory Kashima

Versnellingen

Derailleur Shimano XTR 9100
Shift Lever Shimano XTR 9100
Crankstel e*thirteen Direct Mount Chainring \ e*thirteen Race Carbon
Cassette Shimano XTR 9100
Ketting Shimano HG 7100

Remmen

Remmen Shimano XTR 9100 / Shimano XTR 9110
Remschijven Shimano RT900 / Shimano RT910

Wielen

Wheels 29''
Velgen DT Swiss HXC1501 LS Spline1 Carbon
Banden Schwalbe Nobby Nic Evo / Schwalbe Wicked Will Evo

Stuur en zadel

Stuur Rotwild RIC280 Carbon
Headset Acros RW375 1.5 Headset
Handvat Ergon GD10 Slim
Zadel Ergon SM Pro Carbon
Zadelpen Fox Transfer SL
Schrijf uw eigen review
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reviews schrijven. Log in of maak alstublieft een account aan. inloggen of maak een account aan