- 0
- 1
R.R275 X Ultra
Rotwild R.R275 X Ultra - De snelle schoonheid voor elk terrein
Met de R.R275 X leggen we bewust de nadruk op prestaties. Het is ons DNA om technische innovatie te combineren met sportieve ambitie en geperfectioneerde esthetiek. De fiets springt in het oog. In de ULTRA-uitrustingsvariant is dat misschien ook te danken aan de aerodynamische vijfspaakswielen van XENTIS. Wanneer de beklimmingen komen of het ruwe terrein onder je banden je van tractie berooft, ondersteunt het vermogen van de TQ motor HPR50 met een koppel tot 50 Nm je. Onze besturingssoftware regelt de energieafgifte van de accu zo gevoelig dat je optimale prestaties uit de effectieve capaciteit van 250 wattuur kunt halen. Voor de speciale beklimmingen, de tussensprints of de snelle acceleratie uit de bocht hebben we de Boost Button ontwikkeld. Met één druk op de knop geeft de motor maximaal 300 watt extra vermogen af - voor het moment zelf of maximaal 30 seconden.
Als het verlangen naar meer zich van je meester maakt, ga je gewoon van de hoofdweg af. Voeg nog een ronde toe. De samensmelting van racefiets- en mountainbikegeometrie, gecombineerd met efficiënte schakelprestaties en banden die specifiek zijn voor grind, voert je over elk terrein. Met de R.R275 X ULTRA schakel je betrouwbaar draadloos met SRAM Force AXS. Duisternis kan je rijplezier niet wegnemen. In een unieke aanpak hebben we in samenwerking met Supernova een verlichtingsoplossing in de stuurpen geïntegreerd. De nieuwe Supernova Starstream zorgt voor optimale verlichting met dim- en grootlicht, zodat je veilig op pad kunt. Het krachtige Mini TL3 achterlicht maakt je goed zichtbaar van achteren. Wanneer je van de fiets afstapt en je blik over de R.R275 X laat dwalen, zul je je realiseren: met de R.R275 X heb je een statement gemaakt op het gebied van gravelrijden.
Hoogtepunten:
- Frame: Volledig Carbon, met de hand gemaakt, van koolstofvezels met hoge modulus
- Voorvork: ROTWILD Gravelvork, Koolstof met hoge modulus, 1,5-inch taps toelopend
- Stuur: ROTWILD B340 Stuur, 440 mm breed, 120 mm vallend
- Banden: Schwalbe G-One R Evo, 28x1.7 (45-700C), tubeless
- Verlichting vooraan: Supernova Starstream, dim- en grootlicht
- Achterverlichting: Supernova Mini TL3
- Toegestaan totaalgewicht: ASTM 2 / 130 kg
- Motor: TQ HPR 50 / 3 rijprofielen / Boost-knop / tot 50 Nm
- Batterij: IPU 275 / effectief 250 wattuur / 4A lader
Nieuwe ontwerptaal
Met het ontwerp van de R.R275 X hebben we een radicaal concept geïmplementeerd, in samenwerking met de ontwerpstudio ARTEFAKT. We hebben de hoge functionaliteit van de fiets, de integratie van elektronische componenten en een sterke focus op sportiviteit vertaald in een helder ontwerp. Dit alles zonder enig compromis op het gebied van prestaties. De batterij, motor en display lopen naadloos over in het frame, waarbij de bovenbuis en stuurpen in een rechte lijn in elkaar overgaan. Het ingesloten achterlicht dat in het frame is geïntegreerd, markeert het einde van deze visuele lijn. Dit langgerekte uiterlijk benadrukt een sterke dynamiek en de kleursegmentatie onderstreept het ontwerp-DNA en het kernconcept van bovenbuisintegratie.
Boost-knop
Je kunt al vroeg de punten op de weg aanwijzen waar jouw persoonlijke uitdaging ligt. Met de Boost-knop krijg je een extra dosis kracht. De knop is bijna onzichtbaar, geïntegreerd in de linkerkant van het stuur. Je drukt er intuïtief op om tot 300 watt extra vermogen te ontvangen gedurende maximaal 30 seconden. Speciaal ontwikkelde software voor de fiets regelt de motorregeling. Het zorgt voor de perfecte balans tussen jouw fysieke inspanning en de ondersteuning van de fiets. Kies een van de drie ondersteuningsniveaus op het display dat naadloos in de bovenbuis is geïntegreerd. Blijf dan gewoon op koers. Meer heb je niet nodig.
Supernova lichtsysteem
We gebruiken de Starstream van Supernova. De fabrikant ontwierp deze lamp exclusief voor integratie in de stuurpen van een fiets. Het dimlicht schijnt met 550 lumen. Een nieuw ontwikkelde lens zorgt voor een niet-verblindende verlichting. Je kunt de straalafstand aanpassen met een verstelmechanisme. Activeer je grootlicht met de soepel geïntegreerde drukknop aan de rechterkant van het stuur. Het verlicht de donkere weg voor je met 1.000 lumen. Een sensor in het display meet de helderheid van de omgeving en schakelt de koplamp automatisch aan en uit. Het TL3 Mini achterlicht van de R.R275 X maakt de bovenbuis duidelijk af.
Geïntegreerde stuurpen
Door de stuurpen te integreren in de vorm van het frame, creëren we een naadloze verbinding tussen het stuur en de bovenbuis. De stuurpen bestaat uit twee schalen. De onderste is direct verbonden met de balhoofdbuis met een speciale ROTWILD aluminium vorm. We leiden de volledige bedrading voor bedieningselementen zoals de Boost Button, rem of grootlicht, evenals de kabels voor het display en de bedieningseenheid, door de stuurpen en onzichtbaar in de onderbuis van het frame. De bovenschaal zet de hele stuurpen vast en dient als interface voor de bedrading van het geïntegreerde Supernova licht. Met een hogere onderschaal kan de hele stuurpen 2 centimeter worden verhoogd.
IPU275 (geïntegreerde voedingseenheid) - Motor
De TQ HPR50 motor belichaamt samen met de accu en de Boost Button het concept van eAssist. De focus ligt op je eigen inspanning. De motor biedt constante en subtiele ondersteuning. HPR staat voor Harmonic Pin Ring versnellingsbak. Het ontbreken van conventionele tandwielen en riemen bespaart gewicht en maakt een compact motorontwerp rond de trapas mogelijk. Door de combinatie van zachte ondersteuning en een lichtgewicht constructie behoud je een natuurlijk rijgevoel, zelfs voorbij de ondersteuningslimiet van 25 km/u. De HPR 50 levert maximaal 50 Nm koppel en weegt slechts 1.850 gram. Er zijn drie ondersteuningsniveaus beschikbaar, die je nauwkeurig kunt afstellen met de TQ app.
IPU27 (geïntegreerde voedingseenheid) - Batterij
Met een effectieve 250 wattuur aan energie biedt de accu alles wat je nodig hebt om je persoonlijke actieradius voortdurend uit te breiden met de R.R275 X. Hij integreert naadloos in de slanke onderbuis van de eGravel-fiets. Moderne 21700-type cellen zorgen voor een lichtgewicht en compact ontwerp. Het intelligente energieopslagsysteem levert precies de vooraf bepaalde hoeveelheid energie aan de motor, waardoor de capaciteit van de accu effectief wordt uitgebreid. Dit maakt een nauwkeurige vermogensondersteuning mogelijk voor verschillende rijsituaties, geoptimaliseerd om je maximale efficiëntie te bieden. De accu is ultralicht en weegt 1.400 gram.
XENTIS Hoge X-Monocoque
Bij de R.R275 X ULTRA kiezen we voor een aerodynamische vijfspaaks wielset van XENTIS. De wielen zijn volledig gemaakt van carbon en worden met de hand gemaakt in Oostenrijk. De 3K oppervlakteafwerking vertoont een zeer fijn patroon. 2K matte lak beschermt het carbon oppervlak en het decor van het wiel tegen UV-straling. Het ontwerp van de randen en ribben zorgt voor een hoge stijfheid en een zeer dynamische uitstraling. De naafbreedte van de voorvork is 12-100 mm en die van de achtervork 12-142 mm. De 28-inch wielen hebben een diameter van 622 mm en een binnenbreedte van 25 mm. De velghoogte is 35 mm, wat zorgt voor een hoge stabiliteit van de banden en soepel rijgedrag.
SRAM Force AXS versnellingspook
Draadloos schakelen met de elektronische Sram Force op de R.R275X ULTRA: deze stuurt je schakelimpulsen van het stuur naar de ontvanger in de XPLR achterderailleur en zorgt zo voor een responsieve en constant hoge schakelprestatie. De connectiviteit van elektronische componenten met bijbehorende softwareoplossingen wordt door Sram AXS genoemd. Je kunt de details afstemmen met de app. Op- en terugschakelen gaat intuïtief met de knoppen aan beide zijden van het stuur, die geïntegreerd zijn in de ergonomische remhendels. De cassette heeft 12 tandwielen met een capaciteit van 10-44 tanden en de kooidemping van de derailleur voorkomt kettingklappen.
Race-georiënteerde geometrie
Je houding op een eGravel fiets hangt duidelijk af van de rijsituatie waarin je je bevindt: gestroomlijnd om de luchtweerstand tijdens afdalingen te minimaliseren of meer rechtop om wendbaarheid te tonen op bochtig terrein. De geometrie van de R.R275 X bepaalt het kader voor deze lichaamshoudingen. We hebben gekozen voor een race-georiënteerde benadering, met een korte balhoofdbuis en een grotere zadelhoogte, wat een aerodynamische rijpositie op de fiets bevordert. De bandenspeling van de R.R275 X is 50 mm.
Geometrie
Specificaties
Elektrisch systeem |
|
---|---|
Motor | TQ HPR 50 |
Motor Type | Central |
Accu | IPU275 |
Display | TQ Center |
Frame |
|
Kader | Full carbon made from high modulus carbon fibers, handcrafted |
Schokken |
|
Vork | ROTWILD Gravel Fork |
Versnellingen |
|
Versnellingen | 12 |
Derailleur | SRAM Force AXS |
Shift Lever | SRAM Force Shift-Brake Lever |
Crankstel | e*thirteen \ e*thirteen Race Carbon RR275 |
Cassette | SRAM XG1271 |
Ketting | SRAM Force |
Remmen |
|
---|---|
Remmen | SRAM Force |
Remschijven | SRAM Centerline XR |
Wielen |
|
Wheels | 28'' |
Velgen | XENTIS HIGH-X |
Banden | Schwalbe G-ONE R Evo |
Stuur en zadel |
|
Stuurpen | ROTWILD RIS340 |
Stuur | ROTWILD B340 |
Headset | ACROS RW375 Gravel 1.5 Headset |
Handvat | ERGON Allroad |
Zadel | ERGON SR Allroad Carbon |
Zadelpen | ROTWILD P260 Carbon |
Accessoires |
|
Voorlicht | SUPERNOVA Starstream |
Achterlicht | SUPERNOVA Mini TL3 |
De fabrikant behoudt zich het recht voor om afzonderlijke onderdelen te vervangen door onderdelen van dezelfde of betere kwaliteit.