R.C750 Pro
Rotwild R.C750 Pro - De alleskunner
De ingenieurs van Rotwild hebben bijzondere aandacht besteed aan het chassis, het DT Swiss veringselement biedt meer dan 140 mm veerweg, perfect voor ruw terrein, wortels en stenen, of om gemakkelijk over het een of het ander te springen. Met zijn uitgebalanceerde alles-in-één geometrie voelt hij zich net zo thuis bij het toeren als op een snel rondje na het werk of op een uitdagende trail in de bergen.
De verende voorvork is gebaseerd op een combinatie van stalen veren en een high performance luchtsysteem voor een gevoelige en soepele voorvering, comfortabele weerstand in het middenbereik en in het eindverloop. De grote negatieve luchtkamer van de demper zorgt ook voor een zeer gevoelig reactievermogen en een lineaire karakteristiek. Rotwild heeft de achterdriehoek zo klein mogelijk ontworpen met 460 mm veerweg om de tractie en het bochtenwerk verder te ondersteunen. Dit zorgt ervoor dat de 29 wielen hun volledige potentieel kunnen ontwikkelen en onderstreept het karakter van de ingenieuze allrounder die de R.C750 is.
Hoogtepunten:
- Frame: Volledig carbon, handgemaakt
- Voorvork: 140 mm veerweg / 110x15 mm / 51 mm offset
- Schokdemper: 142 mm veerweg / 185x55 mm
- Band (voor): 29x2.4 (755x62)
- Band (achter): 29x2.4 (755x62)
- Motor: Brose Drive S Mag / Luchtkoeler / tot 90 Nm koppel
- Batterij: IPU750 / 720 Wh / Carbon / 3,5 kg / 4,5 A lader
- Balhoofd met blokslot
Volledig carbon chassis
Voor een ideale verhouding tussen gewicht en stijfheid is de volledige Carbon-structuur gebruikt en zijn alleen structureel noodzakelijke aluminium schroefdraadinzetstukken toegevoegd.
Rotwild IPU750 Koolstof
De energieopslag van onze Extensive Series biedt een accucapaciteit van 720 Wh met hoogwaardige celtechnologie (type 21700/5.0 Ah) en een laag geplaatst gewicht van 3,5 kg dankzij de gewichtsgeoptimaliseerde, handgemaakte Carbon behuizing.
Snelsluiting [IPU750]
De IPU750 wordt ontgrendeld en vergrendeld door middel van een eenvoudig te onderhouden klemmechanisme met snelsluiting; de elektrische aansluiting en mechanische borging gebeuren in één eenvoudige stap. Als alternatief kan een schroefslot worden gebruikt om diefstal te voorkomen.
Luchtsteunplaat
Maximale prestaties in extreme omstandigheden worden mogelijk gemaakt door de geribbelde aluminium bodemplaat, die het motorhuis beschermt tegen steenslag en tegelijkertijd de warmte van de motor efficiënt naar buiten geleidt.
Geometrie
Specificaties
Elektrisch systeem |
|
---|---|
Motor | Brose Drive S Mag |
Motor Type | Central |
Accu | IPU750 Carbon |
Display | Brose Display Allround |
Frame |
|
Kader | High Modulus Carbon |
Schokken |
|
Vork | DT Swiss F535 One 140 |
Achtervering | DT Swiss R535 One |
Versnellingen |
|
Versnellingen | 12 |
Derailleur | Shimano XT 8100 |
Shift Lever | Shimano XT |
Crankstel | e*thirteen Direct Mount Chainring \ e*thirteen Plus |
Cassette | Shimano CS 7100 |
Ketting | Shimano HG 7100 |
Remmen |
|
---|---|
Remmen | Shimano XT 8120 |
Remschijven | Shimano RT800/810 |
Wielen |
|
Wheels | 29'' |
Velgen | DT Swiss H1900 Spline (30) |
Banden | Schwalbe Nobby Nic Evo |
Stuur en zadel |
|
Stuurpen | Rotwild S240 |
Stuur | Rotwild B280 AL7075 |
Headset | Acros RW750 1.5 Headset |
Handvat | Ergon GA30 |
Zadel | Ergon SM |
Zadelpen | Eightpins H01 |
De fabrikant behoudt zich het recht voor om afzonderlijke onderdelen te vervangen door onderdelen van dezelfde of betere kwaliteit.